vrijdag 20 september 2013

Bouwvakkers

Dus ik dacht, laat ik ook een blog gaan maken (site credits gaan  naar Suze). Wantja ik heb een ontzettend interessant leven en dat wil ik uiteraard met iedereen delen. Nou, laat ik dan maar met de deur in huis vallen en vertellen wat er mij vanmorgen overkwam.

Ik loop de deur uit en BOEM staat er een bouwvakker pal voor de deur een gat te graven onder het mom glasvezel aanleggen. Ik wens hem, vriendelijk als ik ben, een goedemorgen maar hij kan niet antwoorden want een klein mannetje roept naar de graver 'diep meten, je moet diep meten' 'jah jah, ik veet ik veet'. Goh, Rusland of Polen? Hoe dan ook, ik vind hem zielig, zoals hij wordt gecommandeerd door die temperamentvolle betweter. Maar het is ook wel weer grappig hoe hij, als grote vent met een bol hoofd waar een paar ontzettend blonde haartjes op groeien, zich zo sullig de les laat lezen.
Terwijl ik mijn tas op mijn fiets doe en wegloop komt de buurman naar buiten 'willen de heren koffie?'. 'Jah menier, komt eraan. Hé Yossa (waarschijnlijk heb ik die naam niet helemaal goed verstaan) HÉ YOSSA YOSSA, hij heeft koffie, die meneer heeft koffie!!! Echt bedankt meneer, echt echt bedankt.' Hij viel nog net niet op zijn knieën, zal wel een bakkie nodig hebben nadat hij die leek alles zo letterlijk heeft moeten uitleggen.
De buurman staat er aandoenlijk onbeholpen bij, doet me denken aan een kind van vijf dat niet weet welk familielid de eer krijgt om het eerste gebakje uit te mogen kiezen. En dus zet hij uiteindelijk het dienblad met de koffiekopjes en oversized koektrommel maar op de grond, trommel open, lepeltjes alvast in de kopjes. Nadat hij de melk en suiker netjes gerangschikt heeft gaat hij weer naar binnen. Zodra de deur dicht is lopen de stoere bouwvakkers met hun flitsende 'GlasvezelWeken'-hesjes aan naar het dienblad om aan hun vroege, maar welverdiende bakkie troost te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten